حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان از 5 نامزد خبرگان در تهران

عصرنو 41: سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان درباره‌ي نحوه حضور اين ستاد در انتخابات خبرگان گفت: با توجه به اين‌كه ستاد فعاليت سراسري ندارد، در همه‌ي استان‌ها اعلام شد كه هر استاني مي‌تواند در بين كانديداهاي حوزه‌ي انتخابيه خود، افرادي را كه مناسب مي‌داند براي انتخابات خبرگان حمايت كند.
مرتضي حاجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: در انتخابات خبرگان تهران، پنج نفر از سوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان حمايت مي‌شوند كه عبارتند از حضرات آيات و حجج اسلام توسلي،‌هاشمي رفسنجاني،‌هاشم‌زاده هريسي، محسن موسوي تبريزي و روحاني.
وي افزود: در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس، دو نفر كانديدا داشتيم. آقاي دكتر نجفقلي حبيبي كه به ناروا ردصلاحيت شد، در حالي كه دكتر حبيبي يكي از شخصيت‌هاي بسيار ارزشمند و تواناي فرهنگي و سياسي كشور هستند كه متاسفانه فرصت شركت در اين انتخابات به ايشان داده نشد و اعتراض ما هم‌چنان ادامه دارد، هم‌چنين خانم سهيلا جلودارزاده كه اگر ليستي در اين زمينه ارايه نمي‌دهيم به دليل اعتراضي است كه به ردصلاحيت آقاي نجفقلي حبيبي داريم، اما حمايت ما از خانم جلودارزاده براي انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس به قوت خود باقي است.
حاجي هم‌چنين به اشاره به انتخابات شوراها گفت: در استان‌ها با اين‌كه تلاش بر اين بود فهرست‌ها كامل و فعاليت‌ها به طور جدي آغاز شود و اين كار هم انجام شد، متاسفانه گاهي خبرهايي مي‌شنويم كه بسيار نگران‌كننده است و مي‌بينيم روش‌هايي اعمال مي‌شود كه نه با بيان حقوقي و نه با بيان ديگري قابل توجيه نيست. در قانون به صراحت گفته شده كساني كه صلاحيتشان تاييد شده، اين تاييد قطعي است، اما متاسفانه در اين مرحله مي‌بينيم در برخي استان‌ها در مورد افرادي كه قبلا تاييد صلاحيت شده بودند مجددا اعلام نظر و يا به صورت شايعه يا غير شايعه اعلام مي‌كنند كه صلاحيتشان رد شده است؛ در حالي كه اين افراد حتي نامه‌ي تاييد را هم دريافت كرده بودند؛ از جمله در شهرهاي كرمانشاه و رشت كه اين موضوع باعث مي‌شود فضاي انتخاباتي به هم بخورد.
سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با ابراز تاسف از ردصلاحيت برخي تاييد صلاحيت‌شدگان گفت: اميدواريم هرچه زودتر از اين موضوع رفع ابهام شود، همه بايد به صراحت قانون پايبند باشند كه مي‌گويد اعلام تاييد صلاحيت قطعي است و نبايد با روش‌هاي غير قابل توجيه آن را مخدوش كرد. بر روي اين كار هم سرمايه‌گذاري مادي شده و هم معنوي.
حاجي با تاكيد بر اين‌كه تنها دو سه روز به پايان تبليغات كانديداها باقي مانده، گفت: ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با روش‌هاي قانوني و حقوقي به موضوع ردصلاحيت تاييد صلاحيت‌شدگان رسيدگي و هم‌چنين از طريق رسانه‌ها اعتراض خود را اعلام مي‌كند كه اجازه ندهد چنين كارهايي باعث ناراحتي و نگراني مردم شود و سلامت انتخابات را به خطر بيندازد، هم‌چنين ما اعتراض خود را از مجاري حقوقي پي‌گيري مي‌كنيم.