آيا حاميان احمدي نژاد 30 ميليون نفرند؟

عصرنو 41: به ادعاي اعضاي ستاد انتخاباتي آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات شوراها، عملكرد دولت نهم چنان درخشان بوده كه موجب شده است حاميان وي از 17 ميليون نفر در سال 84 به 30 ميليون نفر برسند. بر همين اساس آنان حاضر نشدند در انتخابات اخير با ساير گروه‌هاي غيراصلاح‌طلب ائتلاف كنند. چرا كه معتقدند فهرست نامزدهاي مورد حمايت آقاي احمدي‌نژاد، بدون ائتلاف با گروه‌هاي مذكور، فاتح بلامنازع انتخابات شوراها خواهد بود و مي‌تواند هر پانزده كرسي شوراي اسلامي شهر تهران را به حاميان وي تقديم كند.
اگر فرض را بر صحت ادعاي فوق بگذاريم بايد گفت چنانچه انتخابات رياست جمهوري در ماه جاري برگزار ‌شود، آقاي احمدي‌نژاد به جاي 17 ميليون، 30 ميليون راي در سراسر كشور و در نتيجه تهران به جاي يك ميليون و هفتصدهزار، 3 ميليون راي به خود اختصاص مي‌دهد (آراي وي در پايتخت در سال 84 دقيقاً يك دهم آراي او در كل كشور بود) به بيان ديگر آقاي احمدي‌نژاد مي‌تواند حدود 60 درصد آراي شهروندان واجد شرايط (30 ميليون از 50 ميليون نفر) را به نام خود ثبت كند.
صحت يا سقم ادعاي فوق اين هفته معلوم خواهد شد. به‌ويژه آنكه خانم پروين احمدي‌نژاد در انتخابات شوراها نامزد شده است. بر اين اساس خواهر آقاي احمدي‌نژاد مي‌تواند حدود شصت درصد آراي مرم تهران را كسب كند و نامزدهاي همراه او با فاصله زياد نسبت به فهرست‌هاي رقيب پيروز شود.
حتي اگر يك درجه تخفيف دهيم و بگوييم منظور اعضاي ستاد انتخاباتي آقاي احمدي‌نژاد از 30 ميليون حامي ايشان، كسب 60 درصد آراي شركت‌كنندگان و نه60 درصد آراي واجدان شرايط در هر انتخابات است و به اين موضوع نيز نپردازيم كه در اين حالت ادعاي افزايش آراي او بي‌معنا خواهد بود چرا كه آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات سال گذشته بيش از 60 درصد آراي شركت‌كنندگان را كسب كرده بود (17 ميليون از 28 ميليون راي و حدود 35 درصد آراي 48 ميليون شهروند واجد شرايط)، در اين صورت نيز علي‌القاعده بايد آراي خانم پروين احمدي‌نژاد و فهرستي كه مشاراليها در رأس آن قرار دارد، حداقل يك و نيم برابر مجموع آراي نامزدهاي ديگر (اصلاح‌طلبان، نامزدهاي مستقل، طرفداران آقاي قاليباف و ديگر نامزدهاي انتخاباتي) در تهران باشد. پس لازم است تا 24 آذر صبر كرد و ديد آيا فهرست مذكور از حمايت 60 درصد شهروندان برخوردار است و آيا حق با ستاد انتخاباتي آقاي احمدي نژاد است كه آقايان شيباني و چمران را از فهرست نامزدها حذف كرده است و بر نامزدي آقاي زريبافان كه هم زمان عضو شوراي اسلامي شهر تهران و دبير هيأت دولت است، تاكيد مي‌كنند؟ آيا 60 درصد واجدان شرايط كشور، يعني 30 ميليون از 50 ميليون واجد شرايط از روند امور و عملكرد حكومت يكدست راضي‌اند؟