اظهار تأسف سخنگوي سازمان از ترك نكردن سالن توسط احمدي نژاد در سخنراني دانشگاه كلمبيا

پایگاه اطلاع رسانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران:آرمین، اظهارات توهین آمیز رییس دانشگاه کلمبیا را خطاب به رییس دولت نهم، یک » تحقیر ملی» خواند و از اینکه احمدی نژاد جلسه سخنرانی را در مخالفت با این اهانت ها ترک نکرد، اظهار تأسف کرد.
به گزارش کمیته رسانه های سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، محسن آرمین، سخنگوی سازمان اظهار داشت: طبق اخبار موجود، در جلسه سخنرانی آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، رییس این دانشگاه طی سخنانی زشت ترین اهانت ها را به ایشان وارد و بدترین القاب نظیر «دیکتاتور کوچک، چهره نفرت انگیز و زندانبان» را به رییس جمهور ایران داد. رییس دانشگاه کلمبیا در سخنان خود خطاب به آقای احمدی نژاد اعلام کرد که علت دعوت ما از شما آن بوده که میزان نفرت خود و مردم آمریکا را به شما اعلام کنیم و تاکید کرد که هم اکنون اعلام می کنم یک کرسی تدریس برای کیان تاجبخش در دانشگاه کلمبیا در نظر گرفته است که بعد از آزادی وی از زندان در این دانشگاه به تدریس بپردازد.
وی ادامه داد: رییس دانشگاه کلمبیا از پیش اعلام کرده بود قرار است بیانیه ای علیه رییس جمهور ایران قرائت کند، با این وجود دفتر آقای احمدی نژاد هیچ تمهیدی به منظور پیشگیری از صدور چنین بیانیه سیاسی اهانت آمیزی به عمل نیاورد و پس از قرائت آن نیز آقای احمدی نژاد با کمال تأسف با آرامشی که ظاهرا همان «اقتدار و عزتی» است که همواره از آن دم می زنند این سخنان را گوش کردند و حاضر نشدند برای حفظ عزت و آبروی ملت ایران جلسه را ترک کنند.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از رییس جمهور پرسید: به راستی سخنرانی در دانشگاه کلمبیا چقدر ارزش داشت که ایشان حاضر شدند چنین بهای سنگینی برای آن بپردازند.
آرمین ادامه داد: آقای خاتمی نیز در بهترین شرایط بین المللی برای ایران به آمریکا سفر کرد و در مجمع عمومی سازمان ملل سخن گفت، اما هرگز نه به جمهوری اسلامی و نه به رییس جمهوری ایران آن هم در یک محیط رسمی این چنین توهین هایی نشده بود.
وی تاکید کرد: توهین هایی که به احمدی نژاد شده است را باید یک » تحقیر ملی» نامید.
آرمین گفت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن سخنان موهن رییس دانشگاه کلمبیا، تاسف عمیق خود را از این حادثه که موجب تحقیر آشکار ملت ایران است ابراز می کند.