اطلاعیه سازمان در محکومیت اقدام احتمالی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی

عصرنو: در پی انتشار اخباری مبنی بر تلاش برخی محافل تندرو در کاخ سفید برای گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست گروه های تروریستی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای این اقدام را محکوم کرد. متن کامل این اطلاعیه در ادامه می آید:
ملت آگاه و شريف ايران!
با تبريك اعياد شعبانيه و آرزوي ظهور هر چه سريع‌تر منجي عالم، مهدي موعود (عج) و سلام و درود به شما ملت متعهد، آزادي‌خواه و صلح‌طلب، به استحضار مي‌رساند كه خبر منتشره در يكي دو روزنامه آمريكايي در هفته گذشته، نگراني‌هايي در ميان گروه‌‌ها و شخصيت‌هاي خواهان استقلال كشور، اعتلاي نظام جمهوري اسلامي و سربلندي و سرفرازي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايجاد كرده است.
روزنامة آمريكايي واشنگتن پست در تاريخ 24/5/86 و پس از آن روزنامة نيويورك تايمز، از تلاش‌هايي در درون وزارت امور خارجه آمريكا براي قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي خبر داد. گر چه هيچ مقام رسمي آمريكايي تاكنون در اين مورد اظهارنظري نكرده است، ولي از آنجا كه اين دو روزنامه و خصوصاً واشنگتن پست معمولاً نظرات مقامات رسمي آمريكا را به طور غيررسمي منعكس مي‌كنند، مسأله قابل تأمل است.
نيويورك تايمز اين اقدام را حداقل داراي دو هدف دانسته است. يكي آرام كردن جناح جنگ‌طلب درون دولت آمريكا كه براي اقدام نظامي عليه ايران اعمال فشار مي‌كنند و ديگري تحت فشار قراردادن متحدان آمريكا براي تسريع تحريم‌هاي جديد عليه ايران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد.
صرفنظر از صحت و سقم تحليل اين روزنامه، سازمان بر اين باور است كه يكي از علل عمدة طرح غيررسمي چنين مطلبي، اعمال فشار به ايران در مذاكرات دوجانبه و گرفتن امتيازات احتمالي است و طرح و اجراي رسمي آن را چندان محتمل نمي‌داند، مع‌الوصف نظر به اهميت موضوع، بر موارد زير تأكيد مي‌كند:
1) سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران هر تصميم و اقدامي كه كليت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، يعني نهاد برآمده از متن انقلاب اسلامي، پاسدار استقلال و تماميت ارضي كشور و سپاه باكري‌ها، بروجردي‌ها، جهان‌آراها، زين‌الدين‌ها و همت‌ها را هدف برخورد قرار دهد، قوياً محكوم مي‌كند.
2) سازمان، طرح چنين مسايلي را نشانة گسترش دامنة منازعات موجود با آمريكا، ناشي از بحران هسته‌اي مي‌داند و ضمن ابراز نگراني، مصرانه از مسئولان كنوني ادارة كشور مي‌خواهد با اتخاذ سياست‌هاي عاقلانه در اين زمينه و با تداوم تلاش‌هاي ديپلماتيك، مانع شكل‌گيري چنين تصميمات توطئه آميز عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حداقل اجماع قدرت‌هاي بزرگ در اين زمينه شوند.
3) سازمان، برخوردهاي تحريك‌آميز و شعارگونه با این گونه امور و استقبال از تشدید تنش و بحران و پاره‌ای اظهارنظرهای غیر مسئولانه و ساده‌لوحانه را که عملاً به تبلیغات علیه سپاه مهر تأیید می‌زند، در جهت منافع و امنيت ملي و دفاع از اين نهاد انقلابي ارزيابي نمي‌كند و خواهان برخورد مدبرانه و هشیارانه با موضوع صرفاً از مجاری ديپلماتيك است.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران
5/6/86